Intervju i SPC om naturlig hudpleie
06 desember 2016 – Marina Engervik
SPC - Soap, Perfumery & Cosmetics som er et ledende internasjonalt magasin for hudpleie, parfyme og kosmetikk. Magasinet skriver om kulissene bak kosmetikkindustrien. Alt fra temaer om ingredienser, økonomien i bransjen, emballasje og vitenskapen bak merkene. Magasinet hadde nylig en interessant artikkel om hvordan bransjene innenfor kosmetikk og hudpleie i Skandinavia vil øke økonomisk. Vi ble intervjuet om hvordan vi mener at naturlig hudpleie bare vil øke framover når vi ser på våre egne tall og trender.
Hele artikkelen er på engelsk og du kan lese den her.
Her er et utsnitt av artikkelen av våre egne kommentarer oversatt til norsk:
Grunnleggeren av det norske økologiske hudpleieselskapet Marina Miracle, Marina Engervik, sier selv at den gjennomsnittlige norske forbrukeren er klar over farene ved kjemikalier og giftstoffer i tradisjonelle skjønnhetsprodukter. Drevet av denne bevisstheten, sier hun: «Vi tror at avanserte naturlige produkter opplever den største veksten. "Kundene kjøper ikke bare et produkt fordi det er naturlig, de kjøper det fordi det virker." Selvfølgelig, selskaper som Marina Miracle har gode produkter. De mest populære produktene deres er naturlige ansiktsoljer og serum, Herbal Face Oil og Acne Fight Serum. "Våre kunder elsker hvordan disse produktene fukter og balanserer huden."
I Norge, øker salget av naturlige produkter, slik som de fra Marina Miracle, etterhvert som forbrukere blir klar over potensialet toksiner og allergener i vanlig hudpleie.
Engervik understreker deres essensielle oljer og de legende skandinaviske urtene. Engervik sier at kundenes overgang fra tradisjonell hudpleie til helt naturlig hudpleie går mye raskere. Tidligere kunder ville erstatte en vanlig tradisjonell fuktighetskrem med en av Marina Miracle's ansiktsoljer, eller bruke et serum i tillegg til en
krem og først en tid senere bytte til en full hudpleierutine med kun naturlige hudpleieprodukter, som naturlig ansiktsrens, nattserum, peeling og fuktighetsmasker: "Nå ser vi at folk flest ikke er så skeptisk til å bruke naturlige hudpleieprodukter og vår typiske nye kunde vil nå kjøpe vår største hudpleiepakke på sitt første kjøp, og får da en fullverdig naturlig hudpleierutine."